De voorbereidingen

15 februari 2024 - Voorburg, Nederland

Van 16 tot 26 februari ga ik samen met Christien en Corine Duhoux naar Tanzania.  We zijn via contacten van de Doopsgezinde Zending (DGS) enWereldwerk uitgenodigd door de Mennonieten om samen met hen de Bijbel te bestuderen en te leren over de rol van vrouwen in de Bijbelverhalen. Ook de Kerkgeschiedenis krijgt aandacht

Het is een waardevol  bezoek, want de vrouwen in Tanzania krijgen steeds meer ruimte om actief te zijn in een kerk die vaak nog sterk patriarchaal georganiseerd is.

Dat is geweldig, want we geloven dat de Bijbel veel te zeggen heeft over de waarde en de kracht van ieder mens.

Er zijn inmiddels al meer dan 260 vrouwen die zich hebben aangemeld voor onze cursus.

We gaan ook een kijkje nemen bij enkele projecten die Wereldwerk ondersteunt, zoals het ziekenhuis Bethsaida.

Ik kijk er naar uit om deze reis te maken en verwacht  inspiratie op te doen voor mijn werk als predikant.

Marijn

1. Henriette van Dunné:
    16 februari 2024
    Goede reis en veel mooie ontmoetingen!
  2. Marijn Vermet:
    Dank je wel!
  3. Hermine Dekkers:
    16 februari 2024
    Gierde reis en groet alle Tanzaniaanse zusters van mij!
  4. Marijn Vermet:
    Dank je wel zuster!
  5. Sjoukje:
    16 februari 2024
    Blij met je blog, zinvolle reis voor jullie alle drie, maar geniet er ook van. Sjoukje
  6. Marijn Vermet:
    16 februari 2024
    Dank je wel Sjoukje! Je valuta omreken briefje heb ik al gebruikt:)
  7. Alinda:
    16 februari 2024
    Ha fijne reis Marijn. Ik ben benieuwd naar je indrukken. Alle goeds en hartelijke groet ook aan je reisgenoten!
  8. Marijn Vermet:
    16 februari 2024
    Dank je Alinda… veel groeten terug uit Arusha!
  9. Ruesen Ellen:
    16 februari 2024
    Hoi Marijn, wat een ervaring ! Geniet ervan samen met je medereizigers!
  10. Marijn Vermet:
    Dank je wel Ellen!