Dag 6

24 februari 2024 - Shirati, Tanzania

Vanmorgen vervolgden we ons programma met een Bijbelverkenning over de positie van de vrouw in de christelijke gemeente.

De lezing werd opnieuw keurig vertaald door de voorzitter van de vrouwenbond Dorothy Kawira.

6DC3A3D7-9C36-4784-BD83-7932D60B16EB
Al snel volgde er weer een geanimeerde discussie. Opnieuw werd duidelijk dat de vrouwen die hier aanwezig zijn gewend zijn om te discussiëren.

Bijzonder om te zien hoe de echtgenotes  van de bisschoppen hier een bijzondere plaats innemen. Zij zitten naast elkaar op rij 1 en naar hen wordt extra geluisterd.

Hier nog 2 foto’s met versieringen uit de kerk.

99F271A7-7720-4F6A-90A8-ECABB66CCEB7A8C434AE-8587-443A-B09F-73C12FFAA47E

De cursus in Musoma wordt na 1,5 dag rond het middaguur afgesloten. Met een certificaat voor de deelnemers.

Als cursusleiders krijgen we  prachtige  cadeaus uit handen van het bestuur van de plaatselijke vrouwenvereniging.

F424C962-8727-468B-B497-155504B125DF

Die middag vertrekken we naar het Seminarie in Musoma. Hier ondersteunt de Stichting Doopsgezinde Geloofsopbouw en Solidariteit 5 vrouwelijke theologiestudenten. Enkele studenten hebben we al ontmoet. Ze zijn goed te spreken over het aangeboden programma en inmiddels aan het werk in de kerk.

Het is mooi om te horen hoe belangrijk het hoofd van het Seminarie (Musa Marwa)de ‘Empowerment’ van vrouwen binnen de kerken vindt. In de bibliotheek wordt een foto van Musa en mij genomen.

DC178F5B-D8BC-4DB0-8697-E4F489A8BA73

Na een lange dag rijden we in 2 uur naar Shirati. Dit is de plaats waar Mennonites met de zending in Tanzania begonnen.

Jouw reactie